no
6/Dvorci/slider

5. јун 2015.

Srbijom uzduž i popreko

Нема коментара
Srbijom uzduž i popreko




O lepoti i bogatstvu Srbije mnogo toga je izrečeno, dosta TV emisija snimljeno i prikazano, nebrojeno puta pisano, dok je sa druge strane opet ostalo mnogo toga nedorečenog i neistraženog. Divili su joj se mnogi narodi odvajkada, zbog nje ratovali, osvajali je i porobljavali. Putopisci o njoj pisali i ostavljali nam u svojim delima mnogobrojna svedočanstva o bogatstvu prirode. Jedni od mnogih stranaca poput turskog putopisca Evlije Čelebije i austrougarskog Feliksa Kanica su svoju ljubav prema Srbiji pretočili u dela iuveli nas u svet lepota Srbije sačuvane iz minulih vekova pišuci o njoj gotovo bajkovite priče.

Srbija je čarobna. Lepa. U nekim delovima i nestvarno lepa. Lepša od mnogih fotografija koje pokušavaju da dočaraju njena zlatna polja, zelenilo livada, smaragdne reke, plavetnilo neba...

Dunav - Đerdapska klisura

Te, tako, na lepotu svoje zemlje ne ostadoh ravnodušna ni ja, pa svojim perom i aparatom pribeležih tek deo svog tog bogatstva koje obiđoh što slučajno, što namerno. Sve to kao ideja da svoje utiske i fotografije prvenstveno ne zaboravim ja, a zatim se javila želja da sve to sada podelim i sa vama.

Dunav - Đerdapska klisura

Ljubitelj sam prirode i lepotu naše zemlje upoznavala sam na, za mene, jedan nov i jedinstven način. Zahvaljujući rekreativnom planinarenju, prokrstarila sam Srbijom uzduž i popreko, pešačila divnim planinskim stazama, boravila u najlepšoj prirodi i udisala čist vazduh punim plućima. Uz sve to, zavirila u mnogobrojne pećine, obišla dosta arheoloških lokaliteta, etno i eko centara, kuća i farmi. Divila se mnogobrojnim srednjevekovnim manastirima i utvređenjima. Slušala šum vodopada i reka…i družila se sa divnim i vedrim ljudima.

Krupajsko vrelo

Nakon završene skoro svake planinarske akcije, u povratku, pružila mi se mogućnost da upoznam mnogobrojne pećine koje skrivaju predivne oblike a koje je vekovima priroda vajala, videla sam i dosta arheoloških lokaliteta – svedočanstva o životu i načinu rada na našim prostorima. Divila se čudima prirode oko kojih su nastale mnogobrojne legende, šetala prirodnim i specijalnim rezervatima za zaštitu ugroženih životinjskih vrsta. Neću izostaviti da spomenem, da sam se od umora okrepila u divnim etno restoranima, kućama, farmama i salašima koji su mi dali uvid u izgled nekadašnjih domaćinstava i načinu na koji se hrana pripremala. Isto tako mi se pružila prilika da se upoznam sa rodnim kućama naših velikana-spomenicima kulture pretvorenim sada u muzejske postavke. Divila se zidinama srednjevekovnih odbrambenih utvđenja, videla najlepše srpske dvorce i manastire izgrađene u najskrivenijim prirodnim ambijentima.

Đavolja varoš

Sve to i mnooogo više na svom tlu čuva jedna zemlja na brdovitom Balkanu, moja Srbija. A kako je možemo najbolje upoznati, zaključite sami iz ovog teksta. Potrebna je samo dobra volja, malo slobodnog vremena i ono najbitnije-udobna obuća, za ostalo će se pobrinuti mnogobrojna planinarska društva i klubovi kojih ima u skoro svakom gradu.

Zbog čega volim rekreativno planinarenje?

Recimo, ovako, u isto vreme to je za mene jedinstven i originalan vid rekreacije. Pošto je u prirodi, zadovoljstvo je veće. Pruža mi i putovanje i otkrivanje novih predela, način za druženje i sticanje novih poznanstava. Na kraju, skoro svaka planinarska akcija je obogaćena i drugim sadržajima, prolazak kroz kanjone, klisure, odlazak u etno i eko restorane i farme...i već sve navedeno na samom početku teksta.
I svakako, u momentima kada se ne osećam kondiciono ili zdravstveno spremnom za osvajanje vrhova, ne odustajem od boravka u prirodi i druženja sa njom, već se opredelim za varijantu sa ovim propratnim sadržajem.
Uz sve to, pružila mi se mogućnost da upoznam prirodne lepote ne samo naše Srbije, već i zemalja u okruženju i šire.
Dovoljno je dobrih razloga da nam se pridružite i upoznate Srbiju da bi je više voleli. Iznenadićete se lepotom prizora i zaželećete da je otkrivate što više i što češće....

Trajanova tabla - Dunav - Đerdapska klisura

author profile image
Abdelghafour

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Нема коментара

Постави коментар

Budite slobodni da komentarišete, predlažete, pitate i Vaša iskustva podelite samnom.

Mesto za vašu reklamu. Ukoliko ste zainteresovani kontaktirajte me na sd.sladjana@gmail.com
Što slučajno, što namerno, uglavnom ničim izazvano, malo putujem, malo pišem, malo i fotografišem. Da iz sećanja ne izbrišem, dođoh na ideju da na blogu ponešto i zapišem :) [Slađana Marić] (https://lh5.googleusercontent.com/-uPBpldK3rCU/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/OTp4WBJB4_g/s96-c/photo.jpg)